יום שני, 19 באוגוסט 2013

סכסוכי גירושין לא חייבים להביא למלחמת עולם- עורכת דין ליטל יעקובוביץ דראי מעניקה 10 טיפים למתגרשים


1.    לנשום עמוק. הכי קל לכעוס להאשים  את הצד השני.  בד"כ לא יוצא מזה שום דבר טוב. כמו בכל דבר שרוצים להצליח בו צריך אסטרטגיה, צריך מסירות וצריך לפעול בהתמדה ולטובת הילדים.
 

2.    משמורת, חזקה, משמורת משותפת, וכיוצ"ב באמת משנה איך קוראים לזה? מונחים רבים, אך הם לא העיקר.
    העיקר הוא הזמן שתבלו עם הילדים שלכם בפועל. כל יתר הטייטלים לא יעשו אתכם הורים טובים יותר או פחות, אז חשבו על זה כאשר המלחמה שלכם היא על הטייטל ולא על המהות.

 

3.    כבדו את הגרוש/ה שלכם גם אם זה עולה לכם בבריאות. זה נשמע מכעיס, ואולי אפילו מתנשא, ואני בטוחה שיש כאלו שירימו גבה וישבעו כי הגרוש/ה שלהם זו המפלצת מהאגדות הכי נוראיות, ובכל זאת, הגרוש/ה שלכם זו אותה אישה/בעל שאיתם העזתם להביא ילדים לעולם, ולכן גם אם היא/הוא נוהגים בצורה נוראית ומעליבה, אל תרדו לרמה הזו ותשמרו על כבודה/ו, לכל הפחות בנוכחות הילדים ולידם.

 

4.    תתבעו משמורת רק אם זה מה שאתם רוצים באמת. אני אישית חוקרת היטב גברים שמגיעים אליי ומבקשים משמורת. אני גם מודיעה להם שאינני מגישה תביעות משמורת כטקטיקה משפטית, מאחר והמאבק המשפטי הזה הוא לרוב ארוך על גבם ונפשם של הילדים, ואני לא משחקת בנפש של ילדים רק כחלק ממלחמות בין המבוגרים.
    אני אלחם עבור אב שמבקש משמורת על ילדיו אשר לקח חלק בחייהם ומודע למשמעות של דרישתו זו ובאמת רוצה בכך, אין לי כוונה לנהל מאבק משפטי של אב שרק רוצה ללמד את אישתו לקח ולהשיג יתרון משפטי.
   
   לשמחתי בשנה האחרונה קיבל לקוח שלי משמורת על בתו בת ה 14 בעוד שני האחים נשארו עם האם. בתחילה נקבעה משמורת זמנית לקטינה אצל האם, ביחד עם האחים, וזאת למרות שהיה ברור כי האב הינו אב נורמטיבי ולמרות שהיה ברור בצורך בקשר קרוב שלו עם ילדיו. בסופו של יוםף למרות ההחלטה למשמורת אצל האם, מה שהכריע את הכף היה המצב בשטח – הקטינה פשוט הצביעה ברגליים ולביהמ"ש לא היה הרבה מה לעשות מלבד להעבירה למשמורת האב ולאפשר הסדרי ראיה עם האם.

 
5.    פקידות סעד מה זה הדבר הזה? כן, אתם צודקים רובן נשים, רובן שבויות בכל מיני הנחות יסוד שגויות, אבל-  וכאן חשוב לזכור-  חלקן כיום נלחמות עבור זכויות האבות ואני נתקלת בזה יותר ויותר. נתקלתי גם בפקידות סעד שנלחמות ללינה אצל האב כבר מגיל צעיר מאד, פקידות סעד ששומרות בקנאות על חלוקת זמנים שווה ככל הניתן. אאחל כי פקידת הסעד שלכם תהיה כזו אבל אם לא, כבדו אותה גם אם אתם חולקים על דעתה.
   
    זכרו כי היא רק ממליצה וביהמ"ש הוא שקובע. דאגו לעגן ולגבות שיחות בעל פה בהקלטה או ברישום סמוך לשיחה. גם אם פקידת הסעד מסרבת לראות ניירת ומסמכים שלחו לה מכתב ובו תקציר הדברים שיהיה לעיונה או בתיק. אל תניחו לעניין מהותי עבורכם, ובמידת הצורך שלחו בקשות לביהמ"ש שוב ושוב עד שיתייחסו למבוקשכם.
    
     נסו להתייחס לתסקיר בצורה עניינית, כמו בנקודות, לא להלאות את ביהמ"ש בסיפורים אלא בעובדות והוכחות, ואל תבהלו מהאיום שהבדיקות מסוגלות עולות הרבה כסף. תזכירו לביהמ"ש שעד רגע לפני ההליך המשפטי הייתם נשארים עם הילדים לבד ומטפלים בהם וזה לא השתנה..


6.    אבות - הפחתה וביטול מזונות מתי כן? – הילדים שלכם סרבני קשר? אתם כמעט בטוחים שיש שם הסתה? תתחילו לפעול ומיד. אל תחכו הזמן הוא גורם קריטי במקרים הללו ואין טעם לחכות אפילו רגע שהכדור שלג הזה יתגלגל.

אין ספק כי ניכור הורי לא נוצר בחלל ריק, ונכון כי כיום האפשרויות המשפטיות כנגד התופעה אינן רבות מבחינה קונקרטית ובכל זאת כבר היו לא מעט הישגים בעניין הזה וחיוב כספי של צד שהפר הסדרי ראיה.

גם אם נראה לכם שהדבר הכי נכון יהיה להראות לביהמ"ש עד כמה הגרושה/ האישה שלכם היא האשמה בהסתה והיא שהסיתה את הילדים, אוכל לספר לכם שהפסיקה דווקא נוטה שלא לבטל ולהפחית מזונות של ילד שהוסת על ידי הוריו, שכן אין לו "אשמה" בעניין אלא להוריו.

 לכן, וככל שמדובר בילדים עצמאים מביני עניין, שימו דגש לעניין עצמאות הילדים ויכולתם לקבל החלטות עצמאיות. הדגישו את העניין בחקירת האם וכן בשאלות האם תישא בצרכי הילדים גם אם המזונות יבוטלו.

רשמו בתביעות שלכם ובתצהירים שלכם את כל אותם דברים שפגעו בכם כתוצאה מסרבנותם של הילדים, את כל האירועים שמנעו מכם, כל אותם ביטויים גסים ומעליבים שאמרו לכם וכיוצ"ב.

במקרה של ילדים בוגרים, כדאי לבקש להזמין את הילדים לביהמ"ש להישמע ישירות על ידי ביהמ"ש שיתרשם מהסרבנות שלהם הדעה העקשנית והעצמאית.

כמו כן תזמינו בתביעות אלו לביטול והפחתה את כל אנשי המקצוע שיוכלו לספר על הורותכם הטובה ולהפריך את הטענות הקשות כנגדכם. כמובן גם שכדאי לתת דגש לכל הפעולות של הצד השני שפגעו בכם ישירות בהיותכם אפוטרופסים על הילדים- הזמינו את הפסיכולוג אם הוא מעניק טיפול ללא הסכמתכם, את המורה אם היא מסרבת לתת לכם מידע, את פקידת הסעד אם קבעה המלצות שהאם לא יישמה ולא ביצעה.

 במקרים רבים שבהם טיפלתי באבות שילדיהם הביעו סרבנות קשר וניכור הורי, יש אפשרות לבקש מביהמ"ש:

1.    ביטול מלא של המזונות

2.    הפחתה למינימום אפשרי של המזונות

3.    המשך תשלום מזונות לקופת ביהמ"ש עד חידוש הקשר

4.    המשך תשלום מזונות עם חידוש הקשר

5.    סנקציה בגין הפרות הסדרי ראיה

6.    סנקציה כספית בגין הפרות הסדרי ראיה
 


7.    מזונות מוגזמים והוצאה לפועל אם תבעו אתכם למזונות מוגזמים, דאגו להצטייד בכל מסמך שיכול לגבות אתכם מבחינת הכנסותיכם. בואו לביהמ"ש בידיים נקיות ומבלי להסתיר שכן כל מה שתנסו להסתיר יבוא לרעתכם בסופו של דבר. ערכו רשימה מסודרת של האופן בו ניהלתם את הבית בעבר והכנסות האישה. זכרו כי מזונות ילדים נפסקים על פי צרכיהם ולא על פי עושרכם, שימו על כך דגש בכתבי ההגנה.

 
אם כבר החלו לפעול נגדכם בהוצאה לפועל, וכבר שילמתם ו/או שאתם לא חושבים שהוצאה מסויימת היא מה שסוכם בהסכם, תמיד תוכלו להגיש בקשה בטענת פרעתי לראש ההוצאה לפועל ולהראות ששילמתם, ולחילופין להסביר מדוע אינכם צריכים לשלם. שימו לב כי אם "נכנעתם" ושילמתם עבור ספרים לילדים למרות שזה לא מופיע בהסכם, ולא הבהרתם בכתב שזה חד פעמי ובניגוד להסכם, יש סיכוי שראש ההוצאה לפועל יחשוב כי זו הייתה הסכמה בהתנהגות ויחייב אתכם להמשיך לשאת בהוצאה גם בעתיד, לאור הסכמתכם זו.


8.    מזונות זמניים – אפשר לנסות להגיע להסכמות ביחידת הסיוע- כדאי לדעת כי יש כיום אפשרות לבקש מזונות זמניים ביחד עם התביעה העיקרית למזונות. באפשרותכם לבקש להגיע ליחידת הסיוע שליד ביהמ"ש כדי לנסות להגיע שם להסכמות על סכום המזונות, טרם קבלת החלטה כתובה.


9.    דאגו למנופים – כל מנוף שיש ברשותכם שיכול לסייע לכם להגיע להסכמות כוללות, ואשר אין בו משום הפעלת לחץ לא חוקי על הצד השני כדאי שיהיה לכם. אם יש לכם אפשרות להיעזר בחוקרים להוכחת טענותיכם, ואם יש משהו שיכול לשמש בעתיד כראיה שמרו עליו. גבו הודעות (יש אפליקציה שמעלה כל הודעת SMS ישירות למייל) כמו כן דאגו להעתקים מהודעות כתובות בתוכניות השונות, הקלטות של שיחות (גם לזה יש אפליקציה שמקליטה את כל השיחות למשך48 שעות ואז הן נמחקות), נהלו יומן מסודר עם פירוט מה היה בנוגע להסדרי הראיה והפרות אם היו.

10.                       הצטיידו בעורכת דין טובה שתהיה שם איתכם לכל אורך הדרך. חשוב שתהיה לכם כימיה טובה עם מי שמייצגת אתכן/ם ושהיא תחזיק בדעות דומות לשלכם.
 
בהצלחה!

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה